Piątek
22 listopad 2024


Imieniny:

Cecylii, Jonatana, Marka
Piątek

° °
Sobota
Niedziela
Czy w Grajwie odczuwalny jest smog
Kursy Średnie:
EUR4,1923
USD3,7625
CHF4,0097
GBP5,891
 
źródło NBP.pl
Lotto
16-01-18
4
5
15
21
24
27
2
7
16
27
36
49
Multi2
12-01-18
4
8
14
16
20
21
25
30
31
37
39
42
44
54
57
58
65
71
72
78
Plus: 65
Multi2
12-01-18
3
15
17
18
22
26
30
34
36
37
55
57
58
61
63
65
67
68
73
74
Plus: 65
Mini
16-01-18
28
31
32
37
41
Zakończenie projektu „Nauka drogą do osiągnięcia sukcesu”
2012-07-13 15:20:25


W szkołach podstawowych w Radziłowie, Słuczu, Kramarzewie i Mścichach dobiegł do końca projekt systemowy pod nazwą „Nauka drogą do osiągnięcia sukcesu” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zajęcia w ramach projektu trwały od 28.03.2012r. do 28.06.2012r. W szkołach podstawowych Gminy Radziłów prowadzone były różnorodne zajęcia indywidualizujące proces nauczania według poniżej zamieszczonego wykazu.




Wykaz zajęć w Szkole Podstawowej w Radziłowie
1. Zajęcia dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji – 30 godzin
2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – 30 godzin
3. Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy – 30 godzin
4. Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne dla dzieci niepełnosprawnych – 30 godzin
5. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie, szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych – 30 godzin
6. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych tanecznie – 60 godzin
7. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych artystyczno-plastycznie – 30 godzin
Wykaz zajęć w Szkole Podstawowej w Słuczu
1. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – 60 godzin
2. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie, szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych – 60 godzin
3. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych tanecznie – 60 godzin
Wykaz zajęć w Szkole Podstawowej w Kramarzewie
1. Zajęcia dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji – 60 godzin
2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – 60 godzin
3. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy – 30 godzin
4. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie, szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych – 60 godzin
Wykaz zajęć w Szkole Podstawowej w Mścichach
1. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – 60 godzin
2. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy – 30 godzin
3. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie, szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych – 60 godzin

Ogółem zostało przeprowadzonych 780 godzin zajęć dla grupy dzieci posiadających deficyty rozwojowe oraz grupy dzieci szczególnie uzdolnionych, które wymagały zindywidualizowanego podejścia edukacyjnego. Łącznie w zajęciach udział wzięło 90 dzieci (44 dziewczynki i 46 chłopców) z klas I-III. Celem głównym zajęć była indywidualizacja nauczania dzieci z klas I-III, służąca wyrównywaniu szans edukacyjnych oraz rozwijaniu talentów dzieci uzdolnionych z terenu Gminy Radziłów. We wszystkich tych szkołach, w ramach zajęć, realizowany był program dostosowany do potrzeb uczniów, uwzględniający indywidualizację procesu nauczania i wychowania, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z nową podstawą programową kształcenia ogólnego na I etapie edukacyjnym. Projekt ukierunkowany był na pracę z dzieckiem poprzez wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia, począwszy od edukacji wczesnoszkolnej. Jednocześnie projekt przyczynił się do zwiększenia jakości oferty edukacyjnej szkół dzięki możliwości dostosowania jej do indywidualnych potrzeb i oczekiwań uczestników projektu.
Łącznie na zajęcia wydano środki o wartości 46.170,00 zł.
Do szkół podstawowych biorących udział w projekcie zakupione zostały: plansze i tablice edukacyjne do realizacji treści z zakresu edukacji matematycznej oraz gry dydaktyczne i materiały plastyczne pozwalające poprzez zabawę poprawić umiejętności dzieci, w tym także artystyczne. Ponadto, z uwagi na specyficzne potrzeby edukacyjne dzieci, zostały zakupione specjalne gry i plansze edukacyjno – wychowawcze z przeznaczeniem dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Szkoły doposażyły swoją bazę dydaktyczną w sprzęt specjalistyczny (oprogramowanie, pakiety do diagnozowania i korygowana dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych, takich jak: wady wymowy, dysleksja). Zakupione materiały dydaktyczne i sprzęt będą również służyć kształtowaniu w uczniach i uczennicach poczucia równości i zostaną wykorzystane w nauczaniu niestereotypowego postrzegania ról kobiecych i męskich w społeczeństwie. Zakupione pomoce dydaktyczne mają służyć realizacji atrakcyjnych zajęć dla dzieci, rozwijających ich zainteresowania. Wykorzystanie nowych pomocy naukowych w szkole ma na celu spotęgowanie wrażeń i ułatwienie przekazywania wiedzy powiązanego z wywoływaniem pozytywnych emocji. Łączna wartość dostarczonego sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych do wszystkich szkół wyniosła 65.679,00 zł.
Cały projekt został sfinansowany ze środków pozyskanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.



Pseudonim: Treść komentarza:


Pamiętaj nie jesteś anonimowy w sieci, twój adres to ec2-3-145-61-199.us-east-2.compute.amazonaws.com
Jesteś człowiekiem ?
Przepisz wspak te znaki: TREWQ1
Strona Główna  |  Redakcja  |  Polityka Prywatności  |  Paintball Grajewo i okolice  |  ZG Panel  |  Laureaci konkursów  |  Ogłoszenia  |  Katalog Firm  |  Partonat Medialny  |  Reklama  |  Kontakt
redakcja@zyciegrajewa.pl © Życie Grajewa 2011